CZY NASZE DZIAŁANIA MARKETINGOWE SĄ OPTYMALNE?
Co możemy zaproponować?
KOŁO - to najprostsza metoda analizy swoich wszystkich kroków marketingowych dotyczących firmy?
Otóż koło życia firmy... ktoś pomyśli, że to mało profesjonalne, jednak doskonale wiemy jak w łatwy sposób, obrazowo można przedstawić wszelkie niedociągnięcia. Za pomocą prostego narzędzia, jakim jest zwykłe kółko podzielone na ćwiartki, możemy pokazać, czy nasz biznes ma szansę ruszyć z miejsca i czy ma spełnione wszelkie kryteria dostępne w sieci oraz na bazie rynku marketingowego.
W każdej ćwiartce jest inna kategoria z "życia" (tego marketingowego) naszego biznesu, powinna ona być dopełniona w każdym calu i jest to bardzo ważny mechanizm z punktu widzenia reklamy w internecie oraz wizerunku naszej firmy na rynku biznesowym.
 |
Koło życia "FIRMY" |
To jakiej kategorii użyjemy zależy od nas, w zupełności wystarczy 8 płaszczyzn, które powinny być zaspokojone i które powinny spełniać normy dzisiejszego światka marketingowego.
To tylko niektóre z nich:
1. strona www
2. portale społecznościowe
3. nowoczesne media
4. fora internetowe
5. profesjonalne materiały reklamowe i zdjęcia
6. profesjonalny znak graficzny
7. katalogi usług lub produktów
8. profesjonalne narzędzia internetowe
Właściwie to powinien być standard, którego przestrzega każda dobrze prowadzona firma. Jednak często jest tak, że firma nie posiada nawet logotypu czy strony www, nie mówiąc już o zamieszczaniu informacji o firmie w przeróżnych źródłach internetowych, drukowanych czy też graficznych reklamach.
nie przedłużając... Zataczamy koło zaznaczając punktem każdą prawidłowo lub nie spełnioną kategorię w taki sposób, aby było widać na jakim poziomie jesteśmy w danej kwestii ze swoją firmą i jej funkcjonowaniem w danym obszarze. Czyli, jeśli mamy stronę www zaznaczamy "10", ale jeśli nasza działalność lub strona www nie istnieje w portalach społecznościowych zaznaczamy "0"
to samo dotyczy następnych kategorii, aż zatoczymy pełne koło...
czy to co nam powstało, jest aby na pewno kołem, czy ruszylibyśmy z miejsca takim samochodem?
Po połączeniu wszystkich punktów okaże się, jak wygląda nasz mały marketing.
CZY NASZE DZIAŁANIA MARKETINGOWE SĄ OPTYMALNE?
Ważne jest, aby nasze działania marketingowe były spójne same w sobie, dlatego każdy biznes powinien posiadać spójny wizerunek. Widać to na wizytówkach, stronach www, folderach i ulotkach.
Jednakowa kolorystyka i schemat graficzny. Wizerunek powinien być jednakowo odczytywany na wszelkiego rodzaju nośnikach reklamowych, którymi są również nasze własne materiały reklamowe i papiery firmowe. W jednakowej tonacji kolorystycznej powinny być również wszystkie reklamy zewnętrzne i wewnętrzne czy też gadżety.
Ważne jest oczywiście, aby logo nie różniło się i na każdej powierzchni reklamowej, było dobrze widoczne i czytelne. Dobrze widziane są znaki wodne na naszych zdjęciach produktów.
Strona internetowa powinna zawierać zarówno logotyp identyczny z tymi na pozostałych materiałach reklamowych jak i kolorystyczne akcenty czy wręcz kolorystykę spójną do całości materiałów reklamowych.
CZY NASZE DZIAŁANIA MARKETINGOWE SĄ OPTYMALNE?
Dopełnieniem całości są zdjęcia. Powinny być profesjonalnie wykonane dobrym sprzętem, ponieważ zarówno w druku jak i w internecie widać złą jakość zdjęć na pierwszy rzut oka, a jak wiadomo "JAK CIĘ WIDZĄ TAK CIĘ PISZĄ".
Dobrze oświetlone i wykonane z dobrej perspektywy zdjęcia, dodają zarówno stronie internetowej, jak i drukowanym materiałom reklamowym, prestiżu o jaki chodzi każdej firmie...
To nie wszystko, zdjęcia wykonane super extra sprzętem najnowszej generacji można zniszczyć poprzez mało profesjonalną obróbkę, dlatego szparowanie i wycinanie zdjęć zwłaszcza produktów powinien wykonywać profesjonalista, najlepiej grafik.
Jeśli nasz biznes spełnia takie normy i jesteśmy w każdym miejscu internetu ze swoją działalnością, możemy pomyśleć o pozycjonowaniu strony, ale to już inny temat...
INFOTECH Information & Technology
+48 791 350 090
Ul. Czajewicza 5/7 lok 24
05-500, Piaseczno
www.infotech.com.pl
INFOTECH INFORMATION & TECHNOLOGY
Serwisy www i CMS w technologii PHP i My SQL, Javascript, JQuery, w systemie SEO Zintegrowane, indywidualne systemy informatyczne dostosowane do potrzeb Klienta.
Share this
1 komentarze:
komentarzeBardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Reply